ماشين » Blog Archive » معجزه دیاگ؟! بر روی خودرو پژو 405 مدل 85

معجزه دیاگ؟! بر روی خودرو پژو ۴۰۵ مدل ۸۵

اسفند ۶م, ۱۳۹۴

مدتی بود که در دنده های ۱ و ۲ و گاهی دنده ۳ هنگامیکه با دور کم ( حدود ۲۰۰۰ دور در دقیقه) وقتی رانندگی میکردم موتور شروع به دل زدن میکرد .( کلیه فیلترها اعم از بنزین و هوا و فیلتر رگلاتور ریل سوخترسانی و حتی فیلتر روغن و خود روغن ، به تازگی تعویض شده بودند و کانالهای مسیر هوا و محفظه دریچه گاز و سنسور دور آرام تمیز و رزوه سر موشکی دور آرام نیز گریس نرم زده شده بود) و مجبور میشدم یا به یک دنده پائینتر بروم و یا دور موتور را با گرفتن کلاچ سریع بالا برده و با دور بالاتری رانندگی کنم . ضعف موتور برای شتابگیری نیز مشهود بود و بوی بنزین در هنگام پارک درگاراژ هم کامل به مشامم میرسید . دوده سیاه در انتهای اگزوزنیز دیده میشد . شمعها را برای تمیز کردن که باز کردم ، سر شمعها دوده زده بود. نتیجه کسب شده این بود : >> مقدار ورود سوخت بیشتر از مقدارورود هوا به منیفولد هوا سوخت است << . آه از نهادم برآمد که ای داد نازلهای یک یا چند تا از انژکتورها احتمالا بر اثر سوخت نامرغوب گشاد شده اند اولین فکرم این بود که با این شرایط مالی باید حالا حالاها با این وضعیت بسازم . و بجز دل دل زدن موتور باید مشکل مصرف سوخت اضافه را نیز فعلا با خرید بنزین تحمل کنم . بقول همکاران خودم شوماخر هستم اما، با رانندگی خانمم چه کنم !. ماشین حدود ۶۴۰۰۰ کیلومتر راه رفته و احتمال بریدن تسمه تایمینگ میل سوپاپ!! . تو شاخش بود.
تا بحال ماشینم ، بعلت عدم اعتماد به نمایندگی شهرمان رنگ اتصال به کامپیوتر وبرنامه دیاگ را از بدو تولد ندیده بود . در حالیکه جیبهایم را پر از پول و خود را برای خرید انژکتور آماده کرده بودم ماشین را نزد مکانیک آشنایمان که اخیرا برنامه مدل ۸۵ را بر روی دستگاه عیب یاب خود نصب کرده بود؛ ابتدا بمنظور انجام دیاگ سپس تعویض انژکتور که خودش نیز تعدادی اصلی داشت بردم. قبل از دیاگ او نیز نظرش احتمال تعویض انژکتور بود. اما پس از رفع ۸ خطای حافظه و چک کردن عملکرد سیگنالهای سنسورهای موتور، مشکل برطرف شد. عیب از ارسال سیگنال نا صحیح سنسور دریچه گاز بود . وقتی هنگام گاز دادن ملایم به موتور دریچه گاز کمی باز میشد ، مقدار باز شدن آنرا به ECU زیاد گزارش میکرد و طبیعتا ECU دستورافزایش پالس پاشش سوخت به انژکتور میداد و موتور در ابتدای دور گیری بعلت زیاد بودن بنزین و کم بودن هوا به حالت خفه کارکردن میافتاد. بنظر میرسد سرویسهای دوره ایی که شخصا خودم آنرا انجام میدادم و حتی جدا شدن بست باطری موتور مجموعا بدون اینکه هیچکدام از سنسورها ایراد واقعی داشته باشند بشکل خطا سطح حافظه ECU را اشغال و مشکل توضییح داده شده را باعث شده بود. پس هر بار جدا کردن و متصل کردن فیشهای سنسورها ممکن است نیاز به دیاگ را محسوس کند.
توصیه میشود نیاز به تعویض قطعات جانبی موتور را ابتدا با شخصی که میتوان به عملکرد اجرای برنامه دیاگ او و اقدامات رفع اشکالش اعتماد داشت برطرف سپس در صورت ناچاری اقدامات تعویضی
صورت بگیرد.

برچسب:
ارسال شده در محصولات ايرانخودرو | نظرات (۰)

گذاشتن یک پاسخ

*